Ochranné rámy, které splňují podmínky nařízení EU a parametry náročných zkoušek , lze na SUV, terénní vozy a jiná vozidla montovat. Stejně se v tomto ohledu vyjadřuje i Ministerstvo dopravy ČR a doplňuje, že není třeba dalších zkoušek ani certifikací v České republice.
... typově schválené rámy nemusejí být nutně zapsané do technického průkazu? Jsou totiž označené schvalovací značkou, což je pro STK dostatečným vodítkem pro schválení.
… přední ochranné rámy se do technického průkazu zapisují, pouze pokud se mění rozměr či váha vozidla. Zaznamenává se například prodloužení celkové délky vozu nad 250 mm.
… instrukce ministerstva dopravy pro STK z roku 2016 umožňuje tolerovat označení například bočních nášlapů, jež nepřesahují šířku vozidla, nebo držáky světel nápadně připomínající ochranné rámy na přední části vozidla. Rozdíl držáku světel od ochranného rámu by měl technik na STK jednoduše rozeznat.
… u výbavy vozidel z roku 2009 a novějších spadá některá výbava pod evropskou globální homologaci danou přímo výrobcem? Doplňky jako zadní křídla upravující aerodynamiku vozidla či nášlapy jsou tak schválené přímo z výroby. Například u vozidel Škoda lze tuto výbavu dohledat v katalogu. Ovšem třeba yeti s předním ochranným rámem schválená výrobcem není.
Zdroj: https://www.auto.cz/mate-off-road-s-ochrannym-ramem-vite-proc-vadi-na-stk-104325
Odpovědi na různé dotazy najdete zde.